duminică, 22 decembrie 2013

Cine merge dimineața în patru picioare, amiaza în două și seara în trei?






Ghicitoarea care te va face să open new tab și să descoperi cât de prost ești. Că eu am știut răspunsul fără Google.


------------------------------------------------
 

Motanul stă pe frigider cu profil de sfinx românesc, turtit de somn, zbârlit de frig, câscând a lene și-a duminică. Mi-e silă de duminica asta, mă simt ca un castron în care au fost floricele și au rămas niște boabe nefăcute, uleioase și reci  .

Mi-e urâtă duminica de copil.

Că n-aveam pe cine să dau vina, că n-am pe cine să dau vina. Că trebuie doar s-o suport. 
E ca atunci când ai de ceva ani aceeași prietenă căreia îi pute gura și n-a știut în toți acești ani. Și ți-a fost frică să-i spui, că e genul cu crize. 
Și ăsta nu e un motiv de despărțire dar tre' să o suporți până când apare un motiv de despărțire, care nu mai apare odată. 
Anticipează ceva plicticos și stricat, așa cum duminica anticipează lunea cu școala, nervi de job și târâtul spre o altă săptămână cu marți, miercuri și joi.


-------------------------------------------------


Ne-am uitat pe poze vechi, alea adunate în cutia de carton. Ne-am uitat și în albume. 
Eu, la 4 ani, urcat pe fotoliu lângă brad cu un urs cu ochii de nasturi. Zâmbind tâmp în pantaloni de lână.
Eu, de ziua mea, înconjurat de copiii pe care-i iubeam și de care nu mai știu nimic. 
Pentru mine, ei au rămas la 4 ani și încă mai merg la grădiniță. 
Tot eu, cu capul într-un carton decupat pentru cap, desenat cu ghiocei și poezie de ziua mamei.   

Aveam amintiri, am câteva care s-au oprit o dată cu camera foto digitală. Că mie mi-e mai ușor și mai drag să scotocesc în cutia cu poze decât să deschid foldere. 
De la 16 ani nu mai am amintiri.
Când m-am făcut eu mare, a murit fotografia.


--------------------------------------------------


Mi-e a trimite mesaje femeii frumoase, dar mi-e frică de mesajele răspuns. Că am primit un răspuns ieri și mi-a fost frică să răspund la răspuns. 
Am văzut o cutie de lemn cu pisici și căței pictați, cu nume și lăbuțe. Și cu dragoste. Și m-am gândit la tine. Mă tot gândesc. Și mi-e ciudă că femeile frumoase au voie să fie triste.


--------------------------------------------------


Tot ieri, în taxi, am urmărit juma' de Galați o mașină înmatriculată ABI. Și tot ieri m-ai luat de mână și ne-a durut că a fost odată un cățel Abi și încă mai e locușorul ei, bolul ei și încă îi auzi pașii în hol și urmărești mașini botezate după numele ei. 
Zăpada a venit fără Abi.


----------------------------------------------------


Pe unii îi sperie data de 13, pe unii îi amuză data de 13, unii se amuză că pe alții îi sperie data de 13. 
Mie mi-e silă și mă tem de duminici.

Când eram mic și eram mic trist, mama își ducea degetul de-a lungul gurii mele și-mi desena un zâmbet larg și apăsat, de la un obraz la altul. Câteodată zâmbeam, câteodată nu. Și când nu, îmi făcea șarlotă cu cacao, îmi arăta că ninge și mergeam cu sania, noi doi, pe scârțâit de zăpadă. 

Că, pe-atunci, nu ne temeam de duminici.



Share on Facebook

Facebook

Un comentariu:

  1. Mie imi este urata ziua de luni. As dori ca saptamana de lucru sa incepa marti. Poate atunci ti-ar place duminica indiferent ca e13 sau 23.

    RăspundețiȘtergere