duminică, 22 septembrie 2013

Pilit prin port





Sâmbăta mea s-a terminat duminică la 5 dimineața. Alcoolemie confortabilă, același playlist de ieri, pâine feliată, papuci de plastic, ofrande trecutului, cum eram noi, ce-am făcut, ce-am zis. Ce nu.

M-a trezit un apel dimineața devreme, pe la 15. Alarma. Am așteptat un apel la 15. Aștept.


Mă dor chestii în altă limbă. It hurts sună mai bine ca mă doare. Că e impersonal.


------


Am vorbit despre păr clătit cu oțet de mere, chiloții copilăriei și un incendiu. Și mult trecut incendiar. Incendiat. Flăcări și scrum și o urnă.
Am evitat atent prezentul. Am ignorat viitorul cu și mai multă atenție. Precizie de octombrie, ca la tribunal.
Oamenii ca tine ar trebui să mânuiască bisturiul.


------


Locuiesc în port, acolo unde doar taxi-urile ajung la timp, unde Dunărea e mai neagră ca marea neagră, unde scările de bloc miros a bătrânețe comunistă, pereții au ochi și vecinii și-au pierdut demult auzul.


------


Am băut bere scumpă și-am încheiat cu bere ieftină. Invers biblic. Vinul bun la urmă. Tu - în urmă și-o yală răsucită. Eu, mereu înainte, mereu derizoriu. El, mereu așteptând, Ea, mereu cu nasul în cărți, iubindu-mă cuminte pentru că o iubesc cuminte.

Abia când renunți începi să gândești limpede. Abia când pleci gândești clar. Abia când ești lăsat în urmă îți vezi urmele. Abia singur înveți. 

Sunt singur și nu prea. Sunt singur că-mi place, nu că n-am alternative. Mă doare în engleză. Alone e mai frumos decât single. Și mai singur trist. Și mai sigur.

Când renunți, nu doare renunțarea. Nu singurătatea. Nici a doua pernă, mereu rece. Doare că ții minte că nu a fost rece. Doare că ții minte cum a fost. Doare perna care încă e acolo fără cap, fără minte, fără stăpân. Doare că ții minte.
De asta nu renunț eu.
De asta păstrez, dar în diferite forme. De aia voi avea 60 de ani și verigheta ta la 65.


------


Copilăresc crăcănat pe o bicicletă scumpă, îmi pui flori de gard după ureche și mă aștepți cu ciocolată cu mentă. Amândoi avem stare de ciocolată cu mentă. Nu ne place ciocolata decât dimineața. Urmează cafeaua făcută mereu de tine și eu mereu buimac. Omletă în tigaia deșteaptă primită cadou. Ziua mea, tigăi, la mulți ani, Dinu și primul-singurul telefon la care răspund.
I am ok. I am mocking.


------


Sâmbăta mea are mai multe sâmbete, alcoolemie confortabilă, ketonal, croci foarte verzi, sticsuri nu foarte sărate, același playlist, aceleași discuții, același trecut, același prezent cu același viitor incert, același Nick Cave și nu vrei să fie născut pe 22 septembrie.


Am căutat amândoi Stella Artois. Ne-am întors cu prosoape de bucătărie și pate hame la 5 lei. Că-s nehotărât. Că ești impulsivă. Că nu te decizi când cumperi țigări și de care și câte pachete. Pe urmă ne certăm mic și mă părăsești pentru o perioadă mică. Două jucării stricate. 






Share on Facebook

Facebook

16 comentarii:

  1. Simplu, impresionant si genial..

    RăspundețiȘtergere
  2. BAT-MAN.
    tananananananananananana:)

    ești frumos cu floare la ureche.

    RăspundețiȘtergere
  3. inceput de septembie. tu esti balanta ?:)

    RăspundețiȘtergere
  4. imi "miroase" a declaratie de dragoste pe alocuri, posibil sa fiu si cu capul, imi e dor de indragosteala sau de o pasiune nebuna cu asternuturi

    La multi ani!
    Inspiratie ptr cuvinte iti doresc...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu e ziua mea, dar---multumesc(cred).
      Nu e declaratie de dragoste. Nu fac. Nu stiu. Nu vreau.
      Iubesc in scris fara declaratii. Sa nu-ti fie dor.
      Indragosteste-te putin.

      Ștergere
  5. http://www.youtube.com/watch?v=RBumgq5yVrA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. lumina, soarele, iubita, le ai pana crapi. si iarba si drumul si nu plec ca canta melodia. oricine ai fi.

      Ștergere
  6. Plăcut.Mult. Mult.Mai ales partea asta :" Când renunți, nu doare renunțarea. Nu singurătatea. Nici a doua pernă, mereu rece. Doare că ții minte că nu a fost rece. Doare că ții minte cum a fost. Doare perna care încă e acolo fără cap, fără minte, fără stăpân. Doare că ții minte.
    De asta nu renunț eu.
    De asta păstrez, dar în diferite forme. De aia voi avea 60 de ani și verigheta ta la 65." E pe sufletul meu...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur - ca-ti place.
      E trist - daca ai fost acolo,

      Ștergere
  7. Intr-un fel sunt inca acolo...

    RăspundețiȘtergere