miercuri, 25 septembrie 2013

Good night, Spoon

”Pe covor a apărut forma ferestrei făcută de soare. Ridic în acest cadru brațul, îl las în jos și-l ridic iar, apoi mă amuz să desfac degetele și să urmăresc mișcările umbrelor în soare. Deodată dispar umbrele degetelor, ale brațelor, cadrul ferestrei...

Totuși, nu mă mai simt singură. Curios. Nu mai mi-e frig. O vrabie s-a așezat pe muchea balconului, a privit tremurând capul de o parte și de alta și a zburat. Câțiva porumbei au traversat strada pe deasupra caselor, albi cu pete cafenii. Sună clopotele la biserică. Să fie duminică? Mă pomenesc zâmbind fără să știu de ce. O rază de soare trece pieziș printr-un loc în care cerul de fum opac se deschide, ca în pozele ca arată Învierea...”
Share on Facebook

Facebook

6 comentarii:

  1. Ce frumos simti. Mi-e cunoscuta toata trairea :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Bine ca nu a fost cur in cur si noapte buna. Lingura e semn de tandrete...

    RăspundețiȘtergere
  3. Văd că aminteşti de Cella Serghi. Dintre toate cărţile ei, Pânza de păianjen mi s-a părut cea mai....hmm, cum să spun? cea mai bună descriere a unei femei fatal de pasionantă. Parcă mi s-a făcut brusc dor de stilul ei. Eram în liceu, ultima oară, când am citit ceva scris de această doamnă şi îmi aduc aminte că mă gândeam, atunci, că prinsese vremuri interesante, dar posibil ca ea însăşi să fii fost o femeie interesantă. O bună perioadă de timp după aceea visam să am părul lung şi cu bucle mari şi buzele fardate strident numai că, în nici un caz, nu puteam să merg la liceu astfel. Mai târziu am uitat, am adoptat un alt stil, însă imaginea de femeie fatală asociată Cellei Serghi nu mi-a dispărut niciodată. Mă gândeam chiar că mi-ar fi plăcut să scriu ca ea sau măcar să fi avut norocul ei de a sta în faţa lui Rebreanu, de a fi avut primul roman citit de el şi criticat de el, să îmi şterg lacrimile cu batista lui, aşa cum i s-a întâmplat ei.
    Pfff, am scris numai tâmpenii.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu sunt tampenii. Am fost mereu indragostit de Diana.

      Ștergere