duminică, 21 aprilie 2013

Cartofii mei prăjiți și copiii vecinilor mei


N-o să auzi pe nimeni spunând "cartofii MEI prăjiți". Sau "ardeii MEI umpluți". Lumea omite MEI-ul din mâncare cu o cruzime de neimaginat.


Eu sunt posesiv cu mâncarea mea și îmi place să mi-o mănânc singur. Și să dorm singur. Și îmi place foarte mult să dorm singur după ce am mâncat singur.

Mi s-a terminat douăsutele de grame de salam de sibiu feliat, așa că în seara asta îmi voi face 3 porții de cartofi prajiți cu o porție de ou prajit. 

Trei porții de cartofi prăjiți înseamnă cam 1 kilogram jumate de cartofi curățați și spălați și feliați subțire, dar lung. 

Pentru 1 kilogram jumate de cartofi feliați e nevoie de 2 kilograme de cartofi murdari în coajă. Ceea ce mănânc eu e un kilogram, pentru că jumătatea kilogramului dispare misterios la prăjit.

Oul meu trebuie să fie între tare și moale, dar pârlit puțin pe marginea albușului. Pârlitura aia trebuie să se întâmple circular, să fie în egală măsură, să scârțâie în furculiță, să aibă o culoare ceva între roșcat și maro ciocolatiu. Restul albușului trebuie să fie fin ca fundul unui bebeluș. 
Gălbenușul meu e timid și moale la suprafață, dar adânc spre fund, ca poemele fostei. Îmi place să-mi mănânc gălbenușul cu o bucățică de miez de pâine pufos sau cu un pai de cartof. Cea mai mare plăcere a mea e când îmi mănânc gălbenușul cu miez pufos de pâine. Printre alte plăceri se numără cititul, fotografia și sexul protejat.
Întodeauna îmi mănânc albușul la sfârșit, pentru că îmi place crusta circulară și locul pe care stătea cândva gălbenușul meu. (Sunt un mare iubitor de ouă și dedic această postare iubitorilor de ouă de pretutindeni).

Toate astea se întâmplă când sunt singur și îmi prăjesc cartofii.

Cartofii mei prăjiți sunt puțin cu crustă și puțin moi în interior, arată între galben și auriu și miros până la etajul 4. Îi aduc din bucătărie într-un bol albastru, pentru că îmi plac culorile complementare iar galben-auriu merge cu albastru. 
Îmi place foarte mult să îi mănânc fierbinți, să îi mănânc cu mâna și să am film. Dacă nu am film, nu pot mânca cartofi prăjiți, aurii și drăgălași. 
Dacă nu am film înseamnă că nu-s cartofii MEI prăjiți și mă aflu la muncă în pauza de lanci, la cineva acasă sau cu altcineva într-un spațiu public cu furculițe.

În seara asta îmi voi face 3 porții de cartofii MEI prajiți și voi lăsa ușa spre balcon larg deschisă. Rufele mele proaspete vor mirosi a cartofii mei prăjiți. O să încep să îi curăț pe la 8 ca să-i pot mânca pe la 9, când vecinii mei au musafiri. 

Când eram mic, mergeam la petreceri de oameni mari și urcam 3-4 etaje. Fiecare etaj mirosea a cartofii lui prăjiți, pentru că la etajul 1 un idiot fără inimă își prăjea cartofii. Când ajungeam în casă la petrecerea matură cu adulți, se servea salată boeuf și floricele. 

În seara asta câțiva copii cu părinți vor urca niște etaje pentru că e ziua lui vecinul de la 4. Vor urca în jur de ora 8.30 când eu îmi voi prăji cartofii mei. Și vor mânca salata boeuf, Fanta și floricele. 
Mă vor înjura de toți sfinții, dar mai ales de Sfântul Petrul pentru că așa îl cheamă pe vecinul meu care nu are cartofi prăjiți cu ou pentru că asta nu e mâncare de ziua lui cuiva.
“Unde mă aflul”? Ziceam eu  în rai, mâncând dintr-un bol albastrul ca rochia lui Sfântul Petrul.
La mulți ani, Petrul !


poză cu Petrul de la patrul


Share on Facebook

Facebook

6 comentarii:

  1. cartofi prăjiți? adică... CARTOFI PRĂJIȚI??? :|

    RăspundețiȘtergere
  2. Corect, e ce al tau, e al tau si nimeni nu are dreptul sa spuna contrariul. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. După ce am citit, m-am dus repede să mă uit dacă am cartofi în casă! Măcar unul singur! Nu aveam așa că mi-am uns repede o felie de pâine cu unt! Acesta fost minutul cel mai frustrant din toată viața mea. Să vrei cartofi prăjiți și să mănânci pâine cu unt!
    M-am simțit mai rău decât copiii din articolul tău!
    Doamne, ce cartofi prăjiți știi să faci!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Din casa nimănui nu trebuie să lipsească pisicile, cartofii, povestea vecinului de la patru și un frigider gol.

      Ștergere
  4. E o lectie invatata! Multumesc! Cling!

    RăspundețiȘtergere