marți, 11 decembrie 2012

Frigiderul meu (1)




Ca să ajung în camera mea, trec printr-un hol mic, tot al meu, ocupat în proporție de 80% de frigider. Problema intervine când deschid frigiderul, pentru că atunci rămân fără hol. Practic mi se termină holul și, lipit de peretele fostului hol, care e și perete comun cu baia mea mică, mă gândesc ce să extrag din frigiderul meu.

Anul trecut mi-am dezghețat frigiderul. Desigur, l-am lăsat deschis conform instrucțiunilor și o zi n-am mai avut hol. Neavând hol, n-am putut ajunge la baie, iar mie îmi place foarte mult să folosesc baia.
Hotărârea mea de anul nou trecut a fost să nu-mi mai dezgheț niciodată frigiderul.

Până acum câteva zile, frigiderul meu era motivul pentru care nu mă simțeam niciodată singur. Îmi ținea companie cu o bârâială plăcută urechii, depozita mâncare de la rude, vecini, prieteni, care se ține în frigider și era acoperit de mâncare care nu se ține în frigider. Cum ar fi shaworma și pizza când sunt beat și nu nimeresc o mobilă pe care se ține mâncare. 

Am rude, amici și vecini foarte generoși în aceeași perioadă a anului. Adică, în august am primit cadou de mâncare 3 borcane cu salată de vinete, de sărbătoarea de post am primit 3 feluri de zacuscă, de ziua lor am primit 3 feluri de tort. La pomeni primesc salam între doua felii de pâine înțepate la mijloc cu o lumânare pe care le iau la pachet pentru pauza de prânz. Tot la pomană, înmormântare sau dezmormântare primesc orez cu pulpiță, măr, colivă și prescurică în aceeași pungă. 
Mă bucur sincer pentru că aportul de glucide, minerale, sărat și dulce vine la pachet complet și am și prosopel cu căprioare. Țin să mulțumesc, pe această cale, familiilor îndurerate și, la prima ocazie, știu unde să mă găsească.

La momentul actual, frigiderul meu deține foarte multe chestii adunate în decursul acestui an. E un fel de carte cu legende: am un borcan cu o probabilă supă devenită jeleu, care știu sigur că a venit cu lauda că e din zarzavat proaspăt, așa că nu îi pot stabili data fabricației. Am unul din cele 3 borcane cu salată de vinete din primele vinete românești ale lui august, am o felie de tort acoperit cu ceva verde de la ziua lui Mihail sau Gavril și o cutie cu capac roz care nu știu cui aparține și mi-e teamă de conținut.

Sunt un exemplar curat, ordonat și cel mai tare mă tem de boli. Cred că în frigiderul meu e antrax, ciumă bubonică, holeră, hepatită și multă toxiinfecție. 
Totuși, am promis că nu-mi voi dezgheța frigiderul. 

Mă uit cum ninge peste copaci, borduri, câini și alte chestii din fața blocului meu. Și mă ia o spaimă. Dacă ăsta e sfârșitul? Să ningă mult, să nu se oprească, să se înalțe, să rămânem foarte izolați și nevoiți să ne hrănim cu ce avem în frigider…
Share on Facebook

Facebook

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu