miercuri, 8 august 2012

Pâine




Mi-e dor de miezul de pâine înmuiat în sosul din conserva de pește, de pâinea înmuiată în bolul cu salată, mi-e dor de felia mea de pâine cu unt și gem anost de prune, mi-e dor de pâinea prăjită lângă ceaiul meu cuminte. 

Mi-e dor de painea din cornurile mari cu ciocolata mică,  pâinea cu coaja scorțoasă coaptă în cuptor, pâinea cumpărată căreia îi rodeam cotul patru etaje și nu se supara nimeni, pâinea pe cartelă, pâinea rotundă, pâinea lungă, pâinea din baton cu mac dulce, pâinea crutoane în supa mea de pui, de coșul tău cu felii de pâine pe șervețel când erau musafiri. 
Mi-e dor să smulg miezul alb din felia coajă, să te vad prin cerc de pâine. 
Mi-e dor de mirosul magazinului pe care scria PÎINE, de milogeala cu care-ți ceream înghețată și mă alegeam cu o felie de pâine cu gem și-un șut în cur.


Mi-e dor să fiu eu mic și tu iar mare, mi-e dor să duc gunoiul cu amenințări, să încăpem amândoi pe sanie, să-mi înghețe fularul, să mergem “la leagăne”, să împărțim o ciocolată cu rom, să-mi cumperi rechizite, să rod radierele, să-mi trântești coronița cu ciudă și garoafe pe cap, să subliniem fraze interesante în cărți, să denumim stelele cât mai porcos, să găsim pui de pisică, să avem crapi în cadă. Și raci. Și plătici. 
Să cântăm  o vioară mică de-aș avea” -  deși aveam o vioară mică - , să poreclim vecinii, toți vecinii, să-ți placă vinul dulce și eu să n-am voie, să știi rebus și sudoku și alte chestii din hârtie, să te îndrăgostești iar de Hawkeye din M.A.S.H. 
Mi-e dor  să mă plictisească filmele tale preferate, mi-e dor de motivele inventate atent de tine ca să nu ajung o zi la școală, mi-e dor să-ți placă cireșele și să mă lovești cu sâmburii, să-mi cauți melodii in germană, să nu știi să gătești dar să-ți placă să gătești, să te entuziasmeze orice pliant de cattering, să ai colecție de scrumiere fără să fi fumat vreodată.

Mi-e dor să-mi povestești că orbii văd altfel și văd mai frumos, să ai cei mai frumoși ochi verzi în blitz, să pozezi cu toate eșarfele pe care le găseai. Să te bucuri la fiecare eșarfă nouă și să ne deghizăm în indieni. Tu - Apache, eu - Cherokee. Să se lupte indieni cu indieni și să câștigam mereu amândoi.
Să facem steg dintr-o eșarfă de-a ta mai veche.
 
Fără tine, au plecat toate triburile, și lupii și corturile, au rămas pene și nume, nu se mai joacă nimeni, și singur nu știu să mă mai joc.

Mi-e dor să ne luăm pisică neagră și să stăm iar toți patru: eu mic, tu mare, o bunică oarbă și o pisică cu vedere nocturnă activată. 
Să știm să râdem și să nu știi să faci pâine de casă. Bunica să nu vadă că tu nu știi.
Acum știu să nu văd, să nu râd, să nu caut, să nu pisică neagră.
Share on Facebook

Facebook

3 comentarii:

  1. Putem pune un bec mai puternic și-o să vezi; cred că am eu niște zâmbete mari și colorate, pot să ți le dau ție și-o să râzi; totul e stocat în suflet, nu trebuie să cauți nimic, ajunge doar să te gândești și să simți; și motan negru am eu, poți să fii unchiul lui dacă vrei! ;)

    RăspundețiȘtergere